Eerste dag Accra

3 mei 2018 - Accra, Ghana

Al veel meegemaakt de afgelopen dagen! Ik werd van het vliegveld door Victoria opgehaald. Ik heb 2 overnachtigen bij haar. Ik blijf bij haar in huis maar heb wel een eigen kamer. Ik kom midden in de nacht aan, bij aankomst krijg ik nog als snack brood met pindakaas en thee. Zo wen ik gelijk al aan al het eten van die koolhydraten en het witte brood. De volgende dag gingen we op tijd op pad om Accra te zien. Dat was erg wennen. Ik was erg blij dat ik alleen maar achter Victoria aan hoefde te lopen. Nog over een gigantische markt gelopen. Hier verkochten ze zelfs grote slakken waar ze soep van koken. Daarna na een markt waar ze djembes maken. Voor de rest nog door de stad gelopen en een busticket en een lokale simkaart gehaald. Op een groot plein kwamen we Marlies nog tegen. We eindigden bij het strand waar we bij een strandtent gezeten hebben en uiteindelijk nog een beetje pootje baden. Het was erg leuk om van Victoria veel te horen over het Ghanese leven. Wel vond ik het lastig om te zien dat ze het niet heel breed had. Heen en terug gaan we met de totro, kleine busjes die een vaste route rijden en waar je in en uit kan stappen en als je pech hebt helemaal volgepropd worden. ''s Avonds nog wat met de zussen van Victoria genoemd (het is erg verwarrend, iedereen wordt sister en brother genoemd binnen de familie, ook degene die wij nichtje of neefje zouden noemen) en 's avonds de jolov rijst gegeten, een bekend Ghanees gerecht. De kinderen van Victoria hadden vakantie en waren aan het genieten van het TV kijken. Tot mijn verbazing keken zo oa graag naar Indiase Bollywood films. De jongens waren ook super nieuwschierig. Mijn hoofdlamp vonden ze helemaal geweldig, met moeite kreeg ik hem weer terug om te gebruiken haha. Vervolgens op tijd naar bed om bij te komen van de eerste dag.

1. Hareld van der Perk:
    4 mei 2018
    Leuk de eerste dag rondgeleid worden, maar vooral ook aan Ghanese leven meedoen.
  2. Mariët:
    4 mei 2018
    Goed begin Anne! Leuk om het allemaal te lezen.
  3. Marianne:
    4 mei 2018
    Wat een goed begin van de reis. Erg leuk om te lezen :).